دستگاه لاستیک درآر چیست:

این دستگاه مهمترین دستگاه برای یک فروشگاه یا تعمیرگاه خودرو که خدمات تعویض و پنچری لاستیک را انجام می دهد می باشد که از جمله معروف ترین تجهیزات تعمیرگاهی خودرو نیز می باشد. دستگاه لاستیک درآور دستگاه جداکننده لاستیک از رینگ چرخ خودرو می باشد که از دیدگاه مسئولین فروش شرکت نیک صنعت در اصطلاحات عامیانه در بازار ایران به آن لاستیک دربیار، دستگاه لاستیک جازن، دستگاه لق کن لاستیک، دستگاه لاستیک عوض کن ، دستگاه دربیار جا بنداز لاستیک، دستگاه تیوبلس، چرخ درآر، تایر درآر، لاستیک درآر ۳ پدال، لاستیک درآر ۴ پدال ، لاستیک درآر ۵ پدال، لاستیک درآر شوک دار،لاستیک درآر تیوبلس، لاستیک درآر کمرشکن  و … گفته می شود.

از دستگاه لاستیک درآر همانطوری که اشاره شد برای جدا کردن لاستیک از رینگ، برای انجام عملیات تعویض لاستیک ، پنچری لاستیک، تعویض تیوپ لاستیک و غیره استفاده می گردد و در کلیه دستگاههای جدید با وجود خش گیرها و ناخنی های پلاستیکی ، هیچ آسیبی به رینگ و لاستیک خودرو وارد نمی شود.

دستگاه لاستیک درآر

مزایای استفاده از دستگاه لاستیک درآر

۱-انجام عملیات خودکار لق کردن لاستیک و جداکردن آن از رینگ

۲-حفظ امنیت تعمیرکار یا اپراتور دستگاه زیرا در صورت نداشتن دستگاه لاستیک درآر ماشین سنگین، تعمیرکار مجبور است به روش سنتی با استفاده از پتک و غیره عملیات جدا سازی لاستیک از رینگ را انجام دهد که با توجه به سنگینی ابزار و چرخ ماشین سنگین باعث آسیب دیدگی کمر و آرتروز و ….. می گردد.

۳-حفظ سلامت رینگ و لاستیک از قبیل پارگی لاستیک یا ساییدگی رینگ با توجه به قیمت بالای رینگ ولاستیک ماشین سنگین.

۴-سیستم اتوماتیک دستگاه باعث افزایش طول عمر لاستیک و رینگ می شود.

۵-عدم استفاده از پتک و ابزار اضافه دیگر

۶-صرفه جویی در وقت و انرژی

۷- کاربری آسان و عملیات دقیق به واسطه داشتن جوی استیک کنترل از راه دور

دستگاه لاستیک درآور سنگین در مدلهای لاستیک درآر کامیونی تک فاز و لاستیک درآر کامیونی ۳ فاز موجود می باشد که از لحاظ قدرت برابر می باشند ولی به علت نوسانات برق منطقه ای و با توجه به اینکه برق صنعتی ۳ فاز می باشد استفاده از لاستیک درآر کامیونی سه فاز توصیه می گردد و ضمنا بابت افزایش طول عمر دستگاه لاستیک درآر کامیون،محافظ برق صنعتی سر کنتور اصلی در مدلهای تک فاز و سه فاز و کلا برای تمامی دستگاههای تعمیرگاهی توصیه می گردد.